Von Dutch brand’o istorija – tai lyg veiksmo kupinas filmo scenarijus. Von Dutch buvo Kenny Howardo, amerikiečių motociklų mechaniko, menininko ir ginklų meistro pravardė, tačiau Howardas neturėjo nieko bendra su jo vardu pavadintu prekės ženklu. Po Howardo mirties 1992-aisiais jo dukterys leido Edui Boswellui naudoti Von Ducth vardą. Kenny Howardas buvo Kustom Kulture judėjimo atstovas – kūrė unikalius automobilius ir motociklus, o Edas Bosswellas buvo didelis jo fanas.

Von Dutch prekės ženklo istorija prasidėjo tada, kai Edas susipažino su Michaelu Casseliu, buvusiu narkotikų prekeiviu, ir jo draugužiu, Bobby Vaughnu, kuris tuo metu buvo kaltinamas pirmojo laipsnio žmogžudyste. Trijulė nusprendė pradėti verslą ir įkurti Von Dutch prekės ženklą. Jie norėjo sukurti liniją iš džinsų ir darbo drabužių, kurie atitiktų Kenny Howardo garažo tematikos darbus. Boswellas greitai pasitraukė iš prekės ženklo kūrimo, o Casselis į jo vietą pakvietė Tonny Sorenseną, turtingą tekvondo čempioną iš Danijos, kuris 2000-aisiais tapo pagrindiniu investuotoju ir generaliniu direktoriumi.

Boswellas buvo pirmasis, kuris iniciavo Von Dutch kompanijos gimimą, tačiau būtent Casselis ir Vaughnas išplėtė šią idėją ir sukūrė jos viziją. Duetas devintajame dešimtmetyje sukūrė sėkmingą prekės, orientuotą į riedlentininkus ir banglentininkus, punk rock bei Americana muzikos žanrų kultūras. Vieni pirmųjų Von Dutch dizainų, pristatytų dar 1997-aisiais, buvo kepuraitės su logotipu ir liepsnomis bei džinsai. Įdomus faktas: daugelis džinsų, kuriuos jie pirmą kartą išleido, iš tikrųjų buvo Dickies, nuo kurių jie tiesiog nuėmė etiketes ir perdirbo pagal savo skonį.

Von Dutch turėjo tvirtą požiūrį, tačiau pradžioje kompanija buvo visiškai nepelninga ir iki 2001-ųjų prekės ženklas buvo įsiskolinęs daugiau nei 600 000 JAV dolerių. Prisijungus Sorensenui viskas pradėjo keistis. Jis pasamdė prancūzų dizainerį Christianą Audigier, kad kurtų moteriškus drabužius ir tada Von Dutch populiarumas pradėjo augti. Audigier pradėjo eksperimentuoti su platėjančiais džinsais, kurie tuo metu buvo itin populiarūs. Sorensenas rado gudrių būdų, kaip priversti Casselą ir Vaughną atsisakyti prekės ženklo akcijų. Cassel ir Vaughn laikė tai išdavyste. Vaughnas grasino Casseliui, o šis grasino Sorensenui. Tam pasamdytas buvo net pačio Pablo Escobaro bendrininkas, kuris Sorenseną aplankė Von Dutch biure. Galiausiai 2002-aisiais Sorensenas tapo vieninteliu Von Dutch savininku.

Vienas garsiausių Von Dutch kūrinių – tai kepuraitės. Iki šių dienų ginčijamasi, kas iš tiesų jas sukūrė, tačiau tuo metu jos tapo raktų į sėkmę. Pirmasis jų leidimas buvo išparduotas akimirksniu. „Žmonės nežinojo, ką reiškia Von Dutch, tačiau jiems tai nebuvo svarbu“, – prisiminė legendinis „Bulls“ krepšininkas Dennisas Rodmanas, kuris buvo didelis prekės ženklo fanas. „Žmonės tiesiog norėjo jas dėvėti. Jos buvo žaismingos, mielos ir tuo pačiu ikoniškos“ – pasakojo Von Dutch akimirksniu pamilusi Paris Hilton. Prekinis ženklas ne išbrido iš savo skolų, bet ir didino savo pelną.

Įžymybės suvaidino didžiulį vaidmenį Von Dutch prekės ženklui kylant į pasaulinę šlovę. Vienos pirmųjų įžymybių, išgarsinusių Von Dutch buvo Pamela Anderson ir Tommy Lee. Didžiulis susidomėjimas kilo po jų pasirodymo laidoje „MTV Cribs“. Von Dutch taip pat pradėjo dirbti su Tracey Mills, kuris draugavo su daugybe įžymybių ir veikė kaip prekės ženklo ambasadorius. Jo dėka Von Dutch kūriniais pasipuošė Jay-Z, Halle Berry ir Britney Spears. Tačiau tikrasis pikas buvo tada, kai Paris Hilton ir Nicole Richie dėka Von Dutch pasirodė realybės šou „The Simple Life“.

Įspūdingą Von Dutch startą palaipsniui vėl keitė problemos. Padirbti gaminiai tapo didele problema – teigiama, kad tuo metu tai buvo antras labiausiai padirbinėjamas prekės ženklas, neskaitant Louis Vuitton. Sudėtingą etapą Von Dutch pavyko išgyventi. Iki šių dienų kompanija parduoda savo legendines kepuraites ir netgi turi prabangią liniją „Von Dutch Paris“. Von Dutch ir toliau išlieka vienu įtakingiausių prekės ženklų, atlaikiusių laiko išbandymą. Legendinio Von Dutch vizija nukreipta į vietą, kur gatvės kultūra susitinka su prabangia mada.

Von Dutch apranga ir aksesuarai - jau www.sil.lt!