Fred Perry – tai vienas žymiausių ir ikoniškiausių britų prekių ženklų per visą istoriją. Jis pastatė tvirtus pamatus ir visame pasaulyje tapo žinomas dėl autentiško stiliaus, kurį formavo ne tik sportas, bet ir įvairios subkultūros.

Prekės ženklas savo vardą gavo iš vieno įkūrėjų - Fredericko Johno Perry. Teniso kortuose karaliavusio Perry karjera buvo neeilinė – jis laimėjo 10 pagrindinių turnyrų, įskaitant aštuonis „Grand Slam“, du „Pro Slam“ ir net tris metus iš eilės buvo geriausiu pasaulio tenisininku. Iki Andy Murray 2013-aisiais, Perry buvo paskutinis britų žaidėjas, laimėjęs vyrų Vimbldono čempionatą 1936-aisiais ir paskutinis britas, iškovojęs vyrų vienetų „Grand Slam“ titulą, iki kol Andy Murray laimėjo 2012-aisiais „US Open“.

Būdamas teniso žaidėju, Perry apvyniodavo medicininiu bintu savo dešinės rankos riešą – varžybų metu taip nuvalydavo nuo veido prakaitą. Penkto dešimtmečio pabaigoje Perry kreipėsi į austrų futbolininką Tibby Wegner su idėja sukurti prakaito juostą, kurią būtų galima nešioti ant riešo. Šis bendradarbiavimas pastatė pamatus Fred Perry prekės ženklo gimimui, kurio pradžia laimomi 1952-ieji, kai pasauliui buvo pristatyti Fred Perry "M3" marškinėliai, dabar jau laikomi britų dizaino klasika. Tai buvo paprasti, visiškai balti, medvilniniai, polo stiliaus marškinėliai. Jų debiutas įvyko ne bet kur, o Vimbldone, kai Jaroslavas Drobny vyrų finale vilkėdamas juos žaidė su akiniais nuo saulės. Akimirksiu sulaukta didelio populiarumo ir sėkmės.

Nors Drobny Fred Perry marškinius pristatė įspūdingai, tikrasis šuolis įvyko šeštojo dešimtmečio pabaigoje ir septintojo dešimtmečio pradžioje, kai pradėjo skleistis Mod judėjimas – jaunimo kultūra, ypatingą dėmesį skyrusį madai ir muzikai. Teniso marškinėlius jie derino su kostiumais ir sukūrė visiškai naują neformalaus įvaizdžio tendenciją – iki tol apie sportinio stiliaus drabužių dėvėjimą su formalia apranga girdėta nebuvo. Taip Fred Perry marškinėliai tapo detale, kuri privalėjo būti kiekvieno, savo stiliumi besirūpinančio, jaunuolio spintoje.

Laikui bėgant, klientai pradėjo prašyti skirtingų spalvų M3 teniso marškinėlių. Fred Perry tai išgirdo ir pristatė daugybę skirtingų atspalvių marškinėlių, kurie tuo pačiu tapo tinkami ir stalo teniso žaidėjams, mat jiems buvo draudžiama balta spalva. Naujas spalvas dėvėjo ne tik Modai ir stalo teniso žaidėjai – M3 marškinėlius 1965-aisiais išleistoje ketvirtojoje Džeimso Bondo dalyje „Thunderball“ vilkėjo ir pats Sean’as Connery, kuris buvo laikomas vienu stilingiausių vyrų. Tai, be abejonės, tapo dar viena Fred Perry populiarėjimo priežastimi.

 

Su laiku šį vardą prisijaukino ir darbininkų klasės subkultūros – skinhedai, pankai, futbolo ultros.

Fred Perry prekės ženklui ne kartą pavyko pristatyti savo turtingą istoriją, tyrinėti ją kitu požiūriu ir nukreipti savo patirtį į naujas ir unikalias kolekcijas, bendradarbiaujant su tokiais garsiais vardais, kaip Commes des Garçons, Raf Simons, Art Comes First, Margaret Howell, George Cox, Beams Plus, Gwen Stefani, Amy Winehouse ir daug kitų. Fred Perry nuo pat pradžių pamilo ir ryškiausios pasaulio garsenybės - tai nekinta ir šiomis dienomis.

Mados ir laisvalaikio pasauliuose ikonos statusą užsitarnavęs Fred Perry vardas išlieka aukštumose ir yra vertinamas visame pasaulyje – dėl unikalaus stiliaus, tapusio ne vienos kultūros dalimi, bei aukščiausios klasės kokybės.

Fred Perry apranga ir aksesuarai - jau sil.lt e-parduotuvėje! ➡️ PIRKTI